Lisszabon: az első
Európa legeslegvége

Lisszabon: az első Portugál kaland és Európa legeslegvége

ELSŐ REPÜLÉSEM

Ez az utazás nem csak az első portugál kalandom története, hanem azé is amikor először szálltam fel repülőre, úgy hogy fent is maradtam a gépen, és nem  ugrottam ki belőle – előtte ugyanis csak egy tandemugrásom volt fent 4000 méter magasban egy kis Cessna repcsivel amit a belülről kitapétázott matricái tartottak össze. 😀

A szerencsés földetérésem után, lehetőségem adódott ahhoz, hogy legközelebb egy kicsit tovább maradjak fent a fellegekben és távolabbi helyekre jussak el a rá következő évek során.

Az első ilyen alkalom pedig 2014 októberében Lisszabon volt. Mikor is Zoltán és Tamás haverommal látogattuk meg eme portugál urban-dzsungel-t. Ahol dzsungel szó sok esetben nem volt túlzó, mivel több lelakott és elhagyatott épületen lehetett felfedezni, ahogyan a természet újra utat tört magának, kialakítva ezzel a burjánzó növényzet és portugál építészet különös szimbiózisát.

A landolás után egyből megcsapott minket kellemes 20 fokos hőmérséklet, ami így október végén teljesen jól esett a zord német ősz után. Valamennyi D-vitamint magunkba szippantva, lementünk a föld alá a metróhoz, amivel kb. 25 perc alatt bent is voltunk Lisszabon központjában. Elfoglaltuk a szállásunkat, majd nekivágtunk a Castelo de Sao Jorge megmászásnak, vagyis a Szent György vár felé vettük az irányt.

Lisszabont nevezhetjük Európa San Fransisco-jának is, mivel eléggé dimbes-dombos, nem hiába hívják a hét domb városának. Így a fárasztó kaptatókra jól jött, a pár doboz jófajta SuperBock  portugál sörital, amiket magunkkal hozztunk. Az idővel kicsit megcsúszva  csak sötétedésre értünk fel, de a kilátás és a város esti fényei így is káprázatosak voltak. Szóval mindenképp ajánlom éjjel-nappal a várat! 😉

Lefele az erődtől még útba ejtettük a Sé katedrálist, ami a XII. században lett építve a mór hódítás után. Szóval nem egy mai darab… Legközelebb majd talán be is jutok. /hm.. nem jutottam be… /

Következő nap megindult Lisszabon igazi felfedezése!

A reggeli kávé és péksüti kombónkat szállásunk aljában lévő Pastelaria-ban fogyasztottuk el, ami egy reggeliző-kocsma-pékség szentháromságnak tekinthető, ahol olykor még ebédelni is lehet! 😀 Lisszabon utcáin sok ilyen helyet láttunk. Ha bele akarsz kicsit csöppeni a helyiek mindennapjaiba, nyugodtan térjél be egy Pastelaria-ba, nem fogod megbánni!

A jó kis reggeli után lementünk a város főterére a Praca Do Comercio-ra, ami a Tejo folyó partjánál fekszik. A 35 000 m2-es hatalmas tér bejáratánál egyből egy gyönyörű diadalív fogadott minket, ahova pár euroért fel is lehet menni. A tér nagyon impozáns a körül ölelő épületeivel, de ami iagazán magával tudja ragadni az embert az a Tejo folyó közelsége.

A Praca Do Comercio-ról több villamosvonalra is fel lehet szállni, jó kiindulópont a város felfedezéséhez. Így mi is pont ezt tettük, de előtte még egy jó hideg sörrel a kezünkben lementünk a Tejo folyó partjára lazulni egy kicsit, bámulni a vizet hallgatni a sirályokat. Mert az jó.

Majd következett a Belém negyed, ahol több látnivalót is meg tudtunk nézni.

Vasco de Gama emlékmű: A portugál felfedezőknek és utazóknak állít emléket. A 4 euros belépő simán megéri! Fantasztikus látképet kapunk a Tejo-ra , a Krisztus szoborra és az Április 25. hídra , ami az európai Golden Gate hídnak is nevezhető. 😊

Mosteiro dos Jeronimos: Szent Jeromos kolostor, ahol Vasco De Gama sírját is meg tudjuk tekinteni. A 16. században épült katedrális, igazán monumentális, valamint a benne található hajótörténeti és a portugál felfedezésekről szóló múzeumba mi is betértünk, amit egyáltalán nem bántunk meg!

Belépő: 10 euro

Torre de Belém: vagyis a Belém-torony, mondhatni Lisszabon jelképévé vált az évek során. Ma már a kolostorral együtt az UNESCO világörökséghez tartozik.

A Parque des Nacoes negyed, vagyis a Lisszaboni modern városrésze és Európa leghosszabb hídja: Ponte Vasco de Gama.

Megközelítés : A piros metróval a Moscavide megállóig.

A Tejo folyó tölcsértorkolata, és az áruforgalom megkönnyítése érdekében 1998-ban adták át ezt a monumentális építményt, ami a 17,2 km-es hosszával igencsak kiérdemelte Európa leghosszabb hídja címét. Így mindenképp meg akartuk lesni, hogy tényleg igaz-e vagy ez csak “fék nyúz”. Hm, lemérni nem mértük le, de a végét nem igazán láttuk.

A hídhoz vezető part menti sétány nagyon hangulatos, egy-két parkkal és bárral megtűzdelve.

Ha pedig nagyon lusta lennél a sétához, akkor a helyi libegőt is igénybe veheted és átlibeghetsz az Ocenario de Lisboa-hoz vagyis Európa legnagyobb és a világ 2. legnagyobb Óceánárium-ba – hát igen úgy tűnik Lisszabon a ”legek” városa  😊 ).

Az Óceánárium kialakítás tényleg lenyűgöző volt, a négy tematikusan kiépített szárnnyal ahol mindegyikében más és más tengeri élővilágot lehetett megtekinteni. S ezt mind három szinten, középen egy hatalmas akváriummal.

Így szerencsénk volt olyan élőlényeket is szemügyre venni, amiről nem is igazán tudtuk, hogy léteznek. Mindenképp lessétek meg ha, arra jártok!

Belépő: 19 euro

Cápali és Cápeti után, elkezdtünk ráhangolódni az utazásunk egyik fő céljára, ami nem más volt, mint egy halloween-i Drum&Bass buli. 😀

A buliról csak annyit hogy: Jól sikerült.

Úgyhogy Másnap mivel sok energiánk nem igazán akadt, ezért csak egy-egy Francesinha–t (bővebben a portugál GasztroKalandok részben.)  toltunk az arcunkba. – Zoltán és Tamás haverom kedvenc portugál kajája, amiről ódákat zengtek a portoi kalandjuk után. Így nem is csalódtam benne. A gyomromnak igazán jól esett ez a szaftos szendvics-mennyország.

Szerencsénkre Lisszabonban található egy olyan villamos, szám szerint a 28-as ami elég sok nevezetességet érint. Na és persze hogy benne van a világ egyik 10 legszebb villamos útvonalai között!

Így aztán , jó választásnak tűnt a buli másnapján a fapados kis villamoson várost nézni! Tovább plusz élményt adott az is, mikor a meredek kis utcákon, amin kb. csak a villamos fért el rotyogtunk felfele, és olykor olyan közel kerülve egy-egy bejárati ajtóhoz, hogy pacsizni is tudtunk volna a helyi Jose bácsival.

Egy kis infó a lisszaboni városnéző villamosról: a Martim Moniz metróállomástól a Campo Ourique-ig (Prazeres) közlekedik. A jegy ára a villamoson és a kioszkokban 2,90 euro, ezért érdemes inkább napijegyet venni amit 0-24-ban tudtok használni, fel és átszállásra, villamosra, metróra. A napi jegy ára: 6,40 euro + 0,5 euro a kis feltöltőkártya.

Főbb megállóhelyek, látnivalók:

1. Alfama negyed : Lisszabon legrégebbi városrésze, aranyos utcákkal és kilátókkal.

2. Igreja de Santa Engrácia Panteão Nacional :Portugál Nemzeti Pantheon : Hatalmas 16. századi fehér kupolás templom, a város több részéről is látni lehet.

3. Szent György vár

4. Sé katedrális

5. Vicente állomás: Kedden és szombaton bolhapiac

6. Baixa negyed : Hangulatos éttermeket és kávézókat lehet itt találni, valamint az 1901-ben épült Elevador de Santa Justa-t, vagyis a Santa Justa Liftet ami egy alsó és egy felső városrészt köt össze.

7. Bairro Alto : Lisszabon buli-negyede bárókkal, pubokkal, és kávézokkal.

Végül három  csodálatos kilátó a 28-as vonalán.

1. Miradouro Largo das Portas do Sol

2. Miradouro de Santa Luzia

3. Miradouro do Alto de Santa Catarina

Plusz Tipp: Érdemes a korai órákban vagy Prazeres állomáson kezdeni a városnéző túránkat a villamossal! 😉

Cabo da Roca – Európa legeslegvége.

Utazásunk egyik legnagyobb élménye Lisszabontól 40 km-re volt, amikor is elindultunk az Atlanti-óceán felé megcsodálni az európai kontinens legnyugatibb szárazföldi pontját, a Cabo da Roca-t. Pár hónappal azelőttig nem hittem volna, hogy ilyen gyönyörű látványban lesz részem és elérem az ”öreg kontinens” legeslegvégét.

TIPP: Hogyan tudtok eljutni eme csodás helyre? Lisszaboni  Santos állomástól induló hévvel Cascais Terminal-ig, majd onnan 403as busz. A világítótoronyban egy kis múzeum is található, a belépőhöz oklevél is jár amin rajta áll, hogy eljutottatok Európa legnyugatibb pontjára 😉

Miután leszálltunk a buszról, nem egyből a kilátóponthoz mentünk. A világítótorony felé vettük az irányt. Elhagyva azt, tovább sétálva találtunk egy sziklaszirtet, ami fantasztikus látképet mutatott a sziklákról és az óceánról.

Miközben sziklaszirten ültem, és csodáltam az óceán és a kék ég elválaszthatatlan határát nem is gondoltam volna, hogy néhány év múlva a másik oldalról fogok visszatekinteni magamra.

Viszont egy dologra akkor rájöttem: Utazni nagyon király! 🙂

No de amíg én merengtem a távolba, Zoltán meglátott lent a parton két fiatal fürdőző leányzót, így nem kellett több, megkerestük a levezető ösvényt – ami elég meredek volt – és lementünk hozzájuk. Háát, amíg leszenvedtük magunkat sajnos ők már végeztek és indultak visszafele. ( bukta…) Azt hiszem hollandok lányok voltak, és figyelmeztettek, hogy k. hideg a víz. Mondjuk ezt gondoltuk október végén. 🙂 No de mégiscsak először voltam az óceánnál, úgyhogy térdig bemerészkedtem azért vízbe! Igen, tényleg fucking cold volt ! 😀

Időközben már kezdett lemenni a nap és úgy láttuk jónak, hogy visszamegyünk a kilátóhoz. Nem is tettük rosszul, mert az a naplemente, ami a szemünk elé tárult, az elképesztő volt! Nem túlzok. Már ezért a látványért megérte ez az utazás! Szóval, mindenképp a naplementéhez időzítsétek Cabo da Roca a kiruccanásotokat! 😊

Végszó.

Lisszabon sok arcát megmutatja az odalátogató utazónak. Az omladozó épületei között megbúvó csodás műemlékeivel, tereivel, kávézóival, kilátóival, amit körül ölel egy modern metropolis egyedisége. Így végén egy olyan szerethető és rejtélyes masszát kapsz, ami egész Európában egyedülálló, és amihez mindig visszatérnél egy újabb arcát keresve…

Iratkozz fel hírlevelünkre
Legutóbbi bejegyzések Címkék
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

Log in as an administrator and view the Instagram Feed settings page for more details.

NYOMJ TE is EGY X-et

A VILÁGTÉRKÉPRE!

[TheChamp-FB-Comments]

Csatlakozz az Xtravellers Közösséghez!